Apollon creëert homogene lichtvensters in een ruimte

Apollon
Apollon is flexibel, efficiënt en aantrekkelijk in kantoren en openbare gebouwen
Bron: Osram
08.09.2017 | Pers - Trade

Apollon van Osram is een veelzijdig LED armatuur, geschikt voor werkplekken met beeldschermen (UGR19) voor installateurs die een goed doordacht lichtconcept met veel extra's op prijs stellen. De armaturen zien eruit als homogene “lichtvensters” en kunnen worden gecombineerd tot één groot lichtplafond. De lichtstroom is ten opzichte van het voorgaande model met 15% verhoogd tot 4.000 lumen. Daarmee vormt dit product een efficiënte en zuinige vervanging voor niet alleen 3-lamps, maar ook 4-lamps armaturen met antiverblindingslamellen 4x18W (T8) of 4x14W (T5).

Apollon
Apollon armaturen creëren een homogeen LED lichtvenster met gelijkmatige lichtverdeling.
Bron: Osram

Of u Apollon nu als vierkant inbouwarmatuur voor systeemplafonds, als opbouwarmatuur of voor pendelmontage gebruikt – het veelzijdige armatuur is op allerlei manieren toe te passen in kantoren en openbare gebouwen voor werkplekken met beeldschermen en vergaderruimten, maar ook in foyers en ruimten waar veel mensen komen. Een bijzonder kenmerk is het absoluut homogene lichtoppervlak zonder zichtbare lichtpunten. Aan het plafond zien de armaturen eruit als “lichtvensters” en bieden ze de gebruiker een grote verscheidenheid aan ontwerpmogelijkheden. Apollon kan als plafondverlichting met een aantal afzonderlijke lichtvensters worden gebruikt, maar ook worden gecombineerd tot weids lichtplafond van aaneengesloten lichtpanelen. Dankzij de hoge lichtstroom zijn er minder armaturen per ruimte nodig om aan de norm voor voldoende verlichting te voldoen. Door de bijzonder gelijkmatige lichtverdeling worden verblinding door reflectie, sterke licht-donkercontrasten en schaduwvorming tot een minimum beperkt.

Apollon is bijzonder plat doordat het voorschakelapparaat in het armatuur geïntegreerd is. Het hoogwaardige witte kunststof kader is vervaardigd door middel van spuitgieten. Daardoor heeft het gladde oppervlak geen storende groeven. Dankzij het goed doordachte installatieconcept kan het bestaande armatuur direct worden vervangen zonder kostbare herbekabeling. Door de geïntegreerde, ruime aansluitbox zijn een snelle installatie en bij alle varianten een doorvoerbedrading tot een draaddoorsnede van 2,5 mm mogelijk.

OSRAM, met het hoofdkantoor in München, Duitsland, is een van de twee toonaangevende lichtfabrikanten in de wereld en bestaat al meer dan 100 jaar. Het portfolio van de onderneming bestaat uit hightechtoepassingen met op halfgeleiders gebaseerde technologieën als infrarood of laser. De producten worden gebruikt in verschillende toepassingen van Virtual Reality, zelfrijdende auto's of mobiele telefoons tot via het internet aangestuurde intelligente verlichtingsoplossingen in gebouwen en steden. Op het gebied van voertuigverlichtingstechniek is de onderneming wereldwijd technologie- en marktleider. OSRAM had aan het eind van het boekjaar 2016 (30 september) in de voortgezette onderdelen (zonder Ledvance) wereldwijd ca. 24.600 medewerkers in dienst en behaalde in dit boekjaar een omzet van bijna 3,8 miljard euro. De onderneming is beursgenoteerd in Frankfurt am Main en München onder WKN: LED 400 (Trading symbol: OSR). Meer informatie vindt u op het internet via www.osram.com.

Claudia Wallenburg

claudia.wallenburg@osram.nlT: +31 (0)88 750 88 13 /