OSRAM wederom de officiële lichtpartner van het Eurovisie Songfestival

OSRAM wederom officiële lichtpartner van Eurovisie Songfestival.
Bron: OSRAM Frida Arvidsson & Viktor Brattström
09.05.2016 | Pers - Algemene interesse, Pers - Trade

Vorig jaar Wenen en nu Stockholm, OSRAM is voor het tweede jaar op rij de officiële lichtpartner voor het Eurovisie Songfestival . Het internationale high-tech verlichtingsbedrijf continueert de succesvolle samenwerking met dit festival. “We zijn verheugd om wederom te zijn verkozen als de lichtpartner voor het Eurovisie Songfestival” zegt Hans-Joachim Schwabe CEO Specialty Lighting OSRAM. “Licht is emotie en emoties spelen een belangrijke rol in de uitvoering van de liedjes. Met de juiste podiumverlichting kunnen deze emoties zelfs nog beter aan het publiek worden overgebracht”.

Måns Zelmerlöw uit Zweden won het Eurovisie Songfestival in 2015 met het liedje “Heroes”. Dit betekent dan ook dat dit jaar het Songfestival plaatsvindt in zijn eigen land. In Stockholm zal hij als host de avond presenteren samen met de Zweedse stand-up comédienne Petra Mede. Net als vorig jaar zullen beide presentatoren en alle deelnemers in het mooiste licht worden gezet dankzij de state-of-the-art verlichtingssystemen van OSRAM en haar dochterbedrijf Clay Paky.

Het publiek kan dit jaar opnieuw uitkijken naar een show met spectaculaire lichteffecten, live bij de show of gewoon TV-kijkend thuis op de bank. En nog beter, OSRAM stelt het live publiek in Stockholm en ook alle kijkers wereldwijd in staat om de voorkeur van hun favoriete liedje te laten zien met de lichttechnologie van OSRAM. Na het succes in Wenen kan een ieder punten geven aan alle liedjes met behulp van een app, die speciaal is ontwikkeld voor dit grootse event en gebaseerd op het Lightify systeem van OSRAM. Elk aantal punten tussen de 1 en 12 heeft een eigen kleur gekregen. Afhankelijk van het aantal punten dat de deelnemers krijgen, wordt er zo gestemd met het licht van OSRAM.  Anders dan vorig jaar zullen nu de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad Stockholm en het Eurovisie village met de desbetreffende gestemde kleur worden verlicht. De resultaten zijn direct zichtbaar in de stad, maar ook wereldwijd via alle webcams.

De deelnemers van het Eurovisie Songfestival zullen hun liedjes vertolken in de Globe Arena te Stockholm. De eerste halve finale is op 10 mei 2016 en de tweede op 12 mei. De finalisten zullen op 14 mei op het podium gaan staan.

OSRAM München, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende lichtfabrikant. Het portfolio van de onderneming beslaat de volledige toegevoegde waardeketen van componenten – inclusief lampen, elektrische voorschakelapparaten en optische halfgeleiders als lichtgevende dioden (LED) – evenals armaturen, lichtmanagementsystemen en verlichtingsoplossingen. OSRAM heeft wereldwijd meer dan 33.000 mensen in dienst en behaalde in het boekjaar 2015 een omzet van bijna 5,6 miljard euro (einde boekjaar 30 september 2015). De focus van de bedrijfsactiviteiten ligt al sinds meer een eeuw op licht en daarmee op de kwaliteit van leven. Het bedrijf is op 8 juli 2013 beursgenoteerd in Frankfurt en München (WKN: LED 400: Trading symbol: OSR) Aanvullende informatie kan worden gevonden op www.osram-benelux.com

henny.oster@osram.nlT: +31 (0)10 750 14 32